Spausdinti

    Kalbos komisija, vykdydama Lietuvos Respublikos Valstybinės lietuvių kalbos komisijos įstatymo pavestą funkciją rūpintis valstybinės kalbos būkle švietimo įstaigose, tęsia lietuvių kalbos, vartojamos aukštojo mokslo srityje, vertinimą. Šiais metais buvo vertinami Lietuvos mokslų akademijos geriausių mokslo darbų konkursui pateikti magistro darbai ir disertacijos, aukštųjų mokyklų išleisti mokomieji leidiniai. Rezultatai aptarti Lietuvos universitetų rektorių konferencijoje.

     Konstatuota, kad Lietuvos mokslų akademijos geriausių mokslo darbų konkursui pateiktų darbų kalbos kokybė nėra pakankama. Daugiau nei 80 procentų darbų įvertinti kaip neatitinkantys kalbos taisyklingumo reikalavimų – juose gausu sintaksės, leksikos, skyrybos klaidų.
    Komisijos pirmininkė D. Vaišnienė, universitetų vadovams pristatydama tyrimo duomenis, pabrėžė, kad akademinio rašymo, terminų kūrimo ir vartojimo, funkcinio raštingumo įgūdžius turėtų suformuoti ir įtvirtinti specialybės kalbos dalykas, kurio dėstymas aukštosiose mokyklose finansuojamas iš Kalbos komisijos koordinuojamos Valstybinės kalbos norminimo, vartojimo, ugdymo ir sklaidos programos lėšų. Tačiau pastaraisiais metais daugėja studijų programų, į kurias nebeįtraukiamas specialybės kalbos dalykas, tokių programų ypač gausėja Vilniaus universitete ir Kauno technologijos universitete.

     Akademinės kalbos vertinimo rezultatus „Power Point“ formatu (200 KB) galite atsisiųsti paspaudę paveikslėlį .